tisdag, oktober 25, 2005

Varför jag stör mig så på Linda enkäten

Svar på Frågorna
1. För att du skriver för en av sveriges största tidningar = många som kan bli upprörda, för att du ofta har "raka" åsikter som är lätt att ta ställning för/emot.
2. Att du dissar i princip 90% av männen, samtidigt som man inte hör ett enda ord om hur din egen man, får "rockstjärneliv" och turneér att gå ihop med hämta/lämna på dagis osv... eller är det kvalitetstidsklyshan som gäller?
3. För att vi älskar att diskutera med/om dig, för att nå´nstans så är det kul med nå´n tjej som har åsikter och står för dem, även om man inte alltid håller med.
4.För att andra kvinnliga skribenter är för tråkiga osv... samt så vill man hela tiden se om du anser att något blir bättre med oss "förtappade" män osv.. .har man följt dig sen 1992 så är det svårt att bara sluta.
5.Jag kanske inte skall svara på detta eftersom jag inte anser att du är obegåvad, men en anledning till att folk mailar dig kan ju vara att du svarar på ganska många mail. Men jag frågar om du bara vill att de som håller med dig till 100% skall maila dig? anser du inte att frågor som du driver behöver debatteras?
6. Förfan sluta inte skriva, men någon gång kanske det hade varit på sin plats med ett erkännande att man kanske hade fel eller överreagerade eller liknande, inte kan du vara så självgod och tycka att vartenda ord är berättigat alltid även i efterhand?
Personligen så förundras jag över att du hoppar på en massa brudar hej vilt för att sen när du tryckt ner dom ordentligt inte ursäktar dig, kommer med bevis för dina påståenden osv...

Inga kommentarer: